Selamat Datang ke http://luvahfa.blogspot.com

Assalammualaikum..., blog ini saya lahirkan sekadar ingin berkongsi pengalaman & ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama... sesungguhnya pengalaman itu sering mengajar kita erti kehidupan dan sentiasa mendekatkan kiri kita dengan NYA...



Sabtu, 23 Julai 2011

TERIMA KASIH TEMAN....

Sebuah persahabatan yang telah lama terjalin tapi putus tanpa disedari...hampir dua belas tahun menghilang kini kau muncul .... betapa aku bersyukur padamu YA Allah, YA Rahman Ya Rahim..sesungguhnya dengan kekuasaanmu kau menemukan aku dengannya kembali untuk satu perubahan...

Suatu masa dahulu kaulah teman yang sanggup menjadi pendengar setia pada setiap permasalahanku.. kau juga teman tika waktu pejabatku.. kaulah teman di waktu rehat dan kita sama sama saling membantu tika ada ape jua masalah... namun masa terlalu cepat berlalu dan banyk ujian yang kita hadapi bersama.. namun masa dan takdir ilahi telah menetapkan bahawa kau harus pergi demi masa depan mu.. dan keluarga....

Aku kembali sendiri.. meneruskan tugasanku dan persahabatan kita berakhir begitu sahaja...

Namun.. takdir juga menemukan kita kembali setelah 12 tahun terpisah...tika aku menghadapi ujian yang tidak pernah aku sangka.. tika aku buntu... tika aku terganggu...

Terima kasih Teman di atas setiap bicara mu....  tika ku kealpaan, kau bisikkan bicara keinsafan, kau beri kekuatan tika aku uji dengan dugaan…  di saat ku kehilangan keyakinan, Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan ,Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala,  Menitis airmataku keharuan, Kepada sebuah pertemuan, Kehadiranmu mendamaikan, Hati yang dahulu keresahan kini tenang dengan nasihat mu ..aku kini lebih dekat denganNYA...

Terima Kasih Teman.. walau kau kini sibuk namun aku sering ingat pesananmu... solat di awal waktu.. redha dengan ketentuannya.. sesungguhnya Allah sentiasa menguji hamba yang dikasihi...

YA Allah ... kau panjangkanlah persahabatan kami... kau kurniakanlah temanku kesihatan yang sihat, kau berkatilah usahanya dalam membantu hamba hambamu untuk kembali ke jalanmu YA Allah...
YA Allah kau kurniakanlah kasih sayang dalam rumahtangganya ...panjangkanlah umurnya.. rahmahtilah kehidupannya...kau ampunkanlah dosanya ..

Teman..maafkanku kerna tidak dapat menyebut namamu di dalam blog ini demi menjaga hati hati insan yang amat aku kasihi....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan