Selamat Datang ke http://luvahfa.blogspot.com

Assalammualaikum..., blog ini saya lahirkan sekadar ingin berkongsi pengalaman & ilmu yang boleh kita manfaatkan bersama... sesungguhnya pengalaman itu sering mengajar kita erti kehidupan dan sentiasa mendekatkan kiri kita dengan NYA...



Selasa, 14 Mei 2013

MEI 2013...

14 Mei, 2013... Bismillahirahmannirahim.. hampir setahun x buka blog setitis tinta ni ... dlm setahun 1001 satu peristiwa berlaku ... terasa seperti baru semalam semuanya berlaku...

Dalam diam dah 2 firma aku bekerja bermula Jun 2012 di SBP.. hanya 3 bulan aku bertahan... setelah bermuhasabah... beristikharah.. akhirnya aku mnemui jawapan... resign 24 jam.. sebulan menjadi penganggur.. dan aku dipertemukan semula dengan seorang sahabat lama yang hampir 12 tahun terpisah.. menawarkan kerjaya di tempatnya...

Alhamdulillah hanya padamu Ya Allah aku bersyukur ... sesungguhnya engkau maha mendengar rintihan hambamu..... aku menerimanya dengan rasa syukur... segalanya bukan mudah byk perkara yang dah lupa almaklum dulu ada 2 orang assistant sekrg A-Z kena buat sendiri... YA Allah saat itu aku redha dengan ujianMU.. walau perit.. aku hadapinya... setiap malam aku bermuhasabah... aku beristihkharah denganMU YA Rab... aku cuba memaafkan MEREKA... ternyata aku rasa ada yang tak kena.. NAMUN.. aku tidak pasti kenapa mengapa semua ini berlaku...pasti ada hikmah disebalik semua ini. YA ALLAH... Rabbi Yassir Wala Tuassir...Rabbi Tamim bil khair... hanya itu zikir ku pada mu ya Allah.. setiap hari dan sepanjang masa agar kau permudahkan setiap urusan, pekerjaan dan akhirkannya dengan kebaikan... aku cuba buang segala macam perasaan dan prsangka.. aku hanya mampu berdoa agar aku tidak tergolong di dalam umatmu yang berprasangka...

Manjadda Wajadda.. dimana ada usaha di situ ada kejayaan.. Pesan bonda dan ayahanda.. tabahkan hati, kuatkan semangat ingatkan anak anak... sesungguhnya Allah tidak akan membebani hambanya di luar kemampuan hambaNYA.. Ya aku yakin.. Doa Ibu... adalah senjata yg paling tajam dan tiada hijabnya.. Alhamdulillah... Syukur YA Allah.. aku mampu hadapinya dengan rasa redha..  Aku pohon redha suami untuk aku terus bekerja... dan akhirnya aku yakin Allah sentiasa bersama-samaku....

Melihat wajah anak anak... aku menjadi semakin kuat untk mencari rezeki buat mereka... tiada apa yang aku pinta dari mereka cukuplah mereka berusaha untuk menjadi yang terbaik.. solat di awal waktu.. hormati orang tua dan penting dahulukan SANG PENCIPTA dalam setiap perkara yang mereka lakukan... selain dari mengejar kejayaan di dalam pelajaran mereka...

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM.. pada mu aku memohon.. kau ampunilah hambamu ini YA Allah.. Berkatilah setiap rezeki yang kau kurniakan.. Rahmatilah rumahtangga.. Sinarilah keluarga dan Rumahtanggaku dengan NUR Mu ya Allah... Jadikanlah kami keluarga kami keluarga yang mawaddah dan sakinah... Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan